افزایش وزن و کم تحرکی عامل اصلی تخریب عضلات زانو است لذا کاهش وزن برای حفظ سلامتی مفاصل به خصوص مفاصل و غضروف زانو بسیار با اهمیت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران ، مفصل زانو مهم ترین مفصلی است که وزن بدن را تحمل می کند از این رو ، تمام فعالیت های انسان مانند شغل سنگین، کم تحرکی و افزایش وزن می تواند آسیب های زیادی به این بخش وارد کند.

بر اساس این گزارش ، فشار وارد بر مفصل زانو در هنگام بالا رفتن از پله ها معادل سه برابر وزن بدن و در هنگام پایین آمدن هفت تا هشت برابر وزن بدن است از این رو کاهش وزن برای حفظ سلامتی مفاصل به خصوص مفاصل و غضروف زانو بسیار با اهمیت است.

همچنین ، بی تحرکی نیز خطری جدی برای مفاصل زانو به حساب می آید. برخی بر این باورند که فقط با حذف فشار بر روی مفاصل و ثابت نگه داشتن آن مشکلی بوجود نمی آید در حالی که کم  تحرکی خود خطری جدی برای بروز بیماریهای مفصل همچون آرتروز است چرا که تغذیه مفصل از طریق تحرک انجام می شود.

محققان توصیه می کنند که ورزش نه تنها دارای نقش محافظتی از بدن در مقابل بیماریهای استخوانی است بلکه در مواردی نیز می تواند به عنوان یک روش درمانی به حساب آید.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha